SOS, czyli jak błyskawicznie odzyskać spokój i odwagę – cz.3

DUŻO SZCZĘŚCIA!
Krótki podręcznik przetrwania

Natychmiastowa pomoc w walce z czarnowidztwem, pechem i niepowodzeniem.

Dlaczego te ćwiczenia pomagają?
Te ćwiczenia są dziecinnie łatwe. Szybko się ich nauczysz. Aby je wykonywać, nie musisz być ani sportowcem, ani instruktorem jogi.
Te ćwiczenia są wyjątkowe, bo zmieniają nasz stan emocjonalny.

  • Sprawiają, że stajesz się weselszy i pewniejszy siebie.
  • Dają uczucie lekkości, ochotę do działania i radość życia.
  • Ćwiczenia powodują, że czujesz się (i dlatego jesteś) szczęśliwszy.
  • Ćwiczenia trenują Twój mózg w pozytywnym myśleniu!

Ćwiczenia możesz wykonywać (prawie) wszędzie:
– w samochodzie i w samolocie,
– w szkole i na ulicy,
– podczas niepogody (szczególnie wtedy!),
– kiedy wszyscy patrzą na Ciebie krzywo (wtedy na pewno!),
– kiedy los sprzysiągł się przeciwko Tobie (koniecznie!).

  • Nie musisz chodzić na drogie treningi optymizmu.
  • Nie musisz wyruszać w świat w poszukiwaniu szczęścia.
  • Nie musisz też łykać pigułek szczęścia.

Błyskawiczne ćwiczenia, aby wywołać uczucia szczęścia i optymizmu
Ćwiczenie 1
Podskoki
Przecież wiesz jak to się robi.
Jak się skacze. Z nogi na nogę. Podskoki. W powietrzu.
Albo w dół po schodach.
Skakanie trochę przypomina latanie. I sprawia przyjemność.
Skakać można prawie wszędzie. Zacznij rano.
Albo skacz na wyścigi z przyjaciółmi. Juhu!

Dlaczego podskoki pomagają
Poskoki są wspaniale rozluźniającym ćwiczeniem dla ciała i umysłu.
Podczas podskoków dochodzi do wibracji oraz rozluźniania mięśni i stawów, ukrwienie w narządach wewnętrznych rośnie, również serce zaczyna bić szybciej i mocniej.

Ćwiczenie 2
Latanie
Znów polataj. Nie samolotem, ale za pomocą Twoich ramion, całym ciałem. Jak ptak. Unieś jednocześnie obie ręce na boki, przynajmniej do wysokości ramion. Najlepiej, aż do uszu. Opuść je równocześnie. Wykonując powolne ruchy ramion, możesz latać wysoko jak orzeł (zmartwienia wyglądają stamtąd na całkiem malutkie). Poruszaj rękami szybciej – jak wróbel. Polataj trochę.
Dzięki jednoczesnemu podnoszeniu i opuszczaniu ramion dochodzi do rytmicznego rozciągania mięśni rąk, ramion, piersi i pleców. Powoduje to przyjemne uczucie, które oczywiście przekazywane jest do mózgu. Gdzieżby indziej? Tam ulega obróbce i sprawia, że także Twoje myśli zaczynają latać, zamiast – ciężkie i ponure – tkwić przykute do ziemi.
Spróbuj: opowiedz pesymistyczną historię i wykonuj przy tym szybkie ruchy ramion, jakbyś latał. Historia traci swoją powagę. Jeśli do tego zaczniesz podskakiwać, w pewnej chwili ta sytuacja zacznie Cię śmieszyć.
Lataj tak wysoko, jak tylko potrafisz. Bądź orłem – przynajmniej w sprytnym rozwiązywaniu problemów.
– Latanie odrywa nas od problemów
– Lataj zawsze, kiedy czujesz, że coś przygniata Cię do ziemi.

Ćwiczenie 3
Gwizdanie
Ułóż usta w małą literę O.
A teraz zwiń język w niewielki kanał powietrzny.

Najpierw dla ćwiczenia zagwizdaj tylko kilka dźwięków.
A potem krótką melodię. Im częściej, tym lepiej. Gwizdanie.A może uda Ci się znaleźć kogoś, kto zagwiżdże razem z Tobą?
Możecie rozmawiać ze sobą za pomocą gwizdków. To przyjemne. Przyjemność uszczęśliwia.
Pogwiżdż trochę.
Dlaczego gwizdanie pomaga?
Rozluźnia się Twoja szczęka i mięśnie szczękowe. To rozluźnienie mięśni zostaje zakomunikowane ośrodkom emocji w mózgu. Ludzie często gwiżdżą spontanicznie, ponieważ są weseli albo szczęśliwi. Możesz to wykorzystać i wprowadzić siebie – w stan radości. Gwizdanie powoduje, że w mózgu powstają częstotliwości, które wywołują pozytywne emocje.
Czarnowidztwo i zmartwienia: Gwiżdż na to!

Ćwiczenie 4
Taniec
Do tego ćwiczenia nie będzie potrzebny kurs tańca. Nie musisz też mieć partnera. Po prostu tańcz, to potrafią nawet małe dzieci.
Krok prawą nogą, krok lewą nogą. Kołysz się przy tym wokół własnej osi, raz w prawo, raz w lewo. Rozłóż ramiona.
Obejmij świat i szczęście. Obróć się. W prawo. W lewo. Unieś ręce.
Przestępuj z nogi na nogę. Mrucz. Obróć się. W prawo. W lewo. Tańcz.
Dlaczego taniec pomaga?
– Taniec wzmacnia Twoje mięśnie, motorykę, koordynację i zmysł równowagi.
– Wzrasta ukrwienie całego ciała, serce bije trochę szybciej, oddech się pogłębia.
– Twój mózg ma zajęcie i rozkręca się.
– Nie ma w nim miejsca na zmartwienia.
– Taniec wzmacnia Twoją zdolność koncentracji i dobre samopoczucie.
– Taniec może Cię wprawić najpierw w cielesny, a potem emocjonalny stan upojenia (wreszcie jakiś zdrowy rausz!)

Ćwiczenie 5
Zbieranie dobrych wspomnień
To jest bardzo łatwe. Przypomnij sobie, co pięknego, pozytywnego przeżyłeś. Jakie masz dobre wspomnienia? Kto był dla Ciebie miły? Kiedy szczerze się śmiałeś? Dzisiaj? Wczoraj? Przed tygodniem?
Zbieraj te dobre wspomnienia. Na małych karteczkach w pięknym pudelku. Jako kolorowe kamienie włożone do wazonu. W pamiętniku szczęśliwych wydarzeń. Na początku codziennie. Później wystarczy raz w tygodniu. Zobacz jaki jesteś bogaty.

Dlaczego zbieranie dobrych wspomnień pomaga?
Zbieranie dobrych wspomnień prowadzi do pożytecznych reakcji w Twoim mózgu. Magazyny pamięci sukcesywnie wypełniają się pozytywnymi przeżyciami, co spycha w cień te negatywne.

Namiętnie zbieraj takie dobre wspomnienia. To piękne hobby, nie kosztuje Cię ani grosza, a jest taaakie wartościowe. Nawet nie zauważysz, kiedy staniesz się posiadaczem fortuny szczęścia.
Ta waluta zapewnia Ci stabilność w każdym kryzysie.

 

 

Źródło:  Claudia Croos-Muller „Dużo szczęścia! Krótki podręcznik przetrwania, Media Rodzina.

Opracowanie:
pedagodzy szkolni

 

Inne posty

Skip to content